Είναι εντυπωσιακό πως κάποια απλά πράγματα τα προσπερνάμε και τα ξεχνάμε. Τα χρόνια στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο ήταν χρόνια κατακτήσεων. Γραφή, ανάγνωση, ζωγραφική και παιχνίδι με την ψυχή μας.
Στο γυμνάσιο τα πράγματα δηλητηριάστηκαν σχετικά γρήγορα. Σαν ξεψαρώνουν τα μικρά ποιός τα πιάνει! Μαζί με τις αλλαγές στη φωνή, στο κορμί και στην ψυχή εμφανίζεται μια τερατώδης, μια ακατανίκητη επιθυμία για απαντήσεις εδώ και τώρα:
Ποιός είμαι;
Η φυσική περιέργεια, η μίμηση, το ανικανοποίητο, το ευμετάβολο και το αψίκορο, όλα μαζί σε μια συσκευασία που μεγαλώνει αλλόκοτα.
Εκεί στη συναισθηματική βαρυχειμωνιά της εφηβείας παραμονεύει το σχολείο για να καταπιεί και να ισοπεδώσει κάθε τι καλό. Κοινωνικά καταφρονεμένοι καθηγητές, βολεύονται χαμηλώνοντας κάθε νέα χρονιά τον πήχη με την παιδαγωγική τους επάρκεια να μειώνεται εκθετικά και την παιδαγωγική τους αγωνία να καταπλωκώνεται μέχρι ασφυξίας από τη χειρότερη μορφή εργασιακής καταπίεσης, εκείνη που το Ελληνικό δημόσιο σχολείο προάγει. Κάθε τι καλό πνίγεται μέσα στο σωρό της δημοσιουπαλληλικής νοσηρότητας, κάθε τι πολύτιμο χάνεται μέσα στο βάλτο της αδιαφορίας.
Οι γονείς αρχίζουν δειλά δειλά να συνειδητοποιούν την ανυπαρξία έστω στοιχειώδους στήριξης ή και κατάρτισης σε θέματα σχετικά με την ανατροφή των παιδιών. Όσοι δεν “καταφέρουν” να χωρίσουν στα χρόνια του δημοτικού, το πετυχαίνουν όταν το παιδί τους πάει στο γυμνάσιο.
Ναυαγισμένες υπάρξεις που αναζητούν με ομηρικούς καυγάδες την ταυτότητά τους στις “αποτυχίες” του έφηβου που έφερε κάποιο διαγώνισμα κάτω βάση ή στις κοπάνες ή στις αποβολές και τις απουσίες, για να κουκουλώσουν τη δική τους ανεπάρκεια.
Καθηλωμένοι και αποξενωμένοι ο καθένας στην οθόνη του, όταν το παιδί φέρει μέσα στο σπίτι το αίτημα για βοήθεια στα μαθήματα το “παρκέρνουμε” σε κάποιον φτηνό ιδιαιτερά ή σε κάποιο φροντιστήριο που βρήκαμε το διαφημιστικό στον υαλοκαθαριστήρα του αυτοκινήτου μας.
Κανένας μα κανένας δεν αναρωτιέται πότε έμαθε αυτο το παιδί πως μαθαίνει;
Πότε έμαθε πως να μαθαίνει αποδοτικότερα;
Πως θα λύσει το πρόβλημα στο φροντιστήριο που απλά του ζητάει να “μάθει περισσότερα”;
Πριν από τις οικονομικές θυσίες και την επιλογή της εύκολης λύσης των φροντιστηριακών μαθημάτων, μήπως να δουλέψουμε με το παιδί πάνω
στο διαβαστικό του στυλ,
την οργάνωση της καθημερινής ύλης
και την οργάνωση του χρόνου του
από το γυμνάσιο;
γιατί;
Μέσα από ένα συντομο και παιχνιδιάρικο πρόγραμμα επαγγελματικού προσανατολισμού θεμελιώνουμε τα προσωπικά κίνητρα του εφήβου για μάθηση
τι;
Αφού κάνουμε την νεκροψία-νεκροτομή ενός βιβλίου και ανακαλύψουμε ποιο είναι το ζητούμενο σε κάθε μάθημα και σε κάθε τάξη ξεχωριστά για το γυμνάσιο.. μαθαίνουμε τι σημειώνουμε όταν παρακολουθούμε στην τάξη και με τι υλικά χτίζουμε τη δική μας επανάληψη
πως;
Σχεδιάζουμε με τη μέθοδο δοκιμή – αξιολόγηση – βελτίωση – δοκιμή το δικό μας προσωπικό σύστημα διαβάσματος που περιλαμβάνει τον τρόπο (οργάνωση), την ύλη (περιεχόμενο) και τη διάρκεια (χρόνος) της μελέτης.
Study GPS
Αυτά όλα εντατικά και στοχευμένα γίνονται με 25λεπτες εβδομαδιαίες ατομικές online συνεδρίες με κόστος 70 ευρώ το μήνα.
Για να γνωρίσετε το σύστημά μας μπορείτε να συμμετέχετε στην online ομαδική τάξη Study GPS με διάρκεια ένα μήνα και κόστος εγγραφής μόνο 20ευρώ. Μπορείτε να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας εδώ. Νέα τμήματα ξεκινούν κάθε εβδομάδα ή μόλις συμπληρωθούν 10 συμμετοχές.