Ακαδημία Σθένος

#mazisu #SoftSkillsDevelopment #Guidance #Counseling

Πόσο πρέπει να διαβάσω;

Δημοσιεύθηκε: 07-03-2022

Θέμα: Σθένος

Πρόκειται για την πιο δημοφιλή ανομολόγητη ερώτηση που στριφογυρίζει στο μυαλό

  • των μαθητών στο γυμνάσιο
  • των μαθητών στο λύκειο
  • των παιδιών που πρόκειται να ή δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις
  • των σπουδαστών ΙΕΚ
  • των φοιτητών
  • των εφήβων, των νέων και των ενηλίκων και γενικά ανθρώπων κάθε ηλικίας που θέλουν να κατακτήσουν ένα επόμενο επίπεδο γνώσης (ξένες γλώσσες, πιστοποιήσεις, skills κλπ)

Είναι μια ερώτηση που

  • αποφεύγουν να απαντήσουν καθηγητές,
  • αρνούνται να ακούσουν φροντιστές,
  • και απογοητεύει τους γονείς.

Ίσως μια πιο δίκαιη διατύπωση θα ήταν η εξής: Ποιο είναι το minimum προσπάθειας για να τα καταφέρω;

Μια πιο business διατύπωση θα ήταν αυτή: Πόσες είναι ελάχιστες εργατοώρες πετυχημένης ολοκλήρωσης του έργου;

Case study: επιτυχία στις Πανελλήνιες.

Για τους διαγωνιζόμενους υποψηφίους που θέλουν να πετύχουν την εισαγωγή τους σε μία συγκεκριμένη σχολή π.χ. τμήμα Ψυχολογίας στη Φλώρινα.

Το κεντρικό μας ερώτημα μεταμορφώνεται ποιοτικά, όταν διατυπώνεται με περισσότερη σαφήνεια ο στόχος:

Ποιά η ελάχιστη προσπάθεια που πρέπει να καταβάλω ώστε:

  • να πετύχω στη σχολή Ψυχολογίας Φλώρινας; (ελάχιστη ικανή και αναγκαία συνθήκη για συγκεκριμένη σχολή)
  • να πετύχω πρώτος στη σχολή Ψυχολογίας Φλώρινας; (μέγιστη ικανή συνθήκη για συγκεκριμένη σχολή)
  • να γράψω 20000 μόρια; (μέγιστη συνθήκη, ανεξαρτήτως σχολής)

Μπορούμε να κάνουμε τα πράγματα ακόμη πιο συγκεκριμένα:

  • Ποιά η ελάχιστη προσπάθεια για εισαγωγή στη σχολή Ψυχολογίας Φλώρινας, στις Πανελλαδικές 2022;
  • Ποιά η ελάχιστη προσπάθεια για εισαγωγή στη σχολή Ψυχολογίας Φλώρινας, από σήμερα για τις Πανελλαδικές 2022;

Γίνεται σαφές από τα παραδείγματα μας πως η διατύπωση του στόχου από μόνη της μπορεί να γίνεται γενικά (δεν αποτελεί στοχοθεσία) μέχρι πάρα πολύ ειδικά (σαφώς καθορισμένος στόχος).

Έχεις μία δουλειά να κάνεις

Αν λοιπόν η συζήτηση γίνεται για το διάβασμα, μήπως θα μπορούσατε να το σκεφτείτε το σαν να είναι η δουλειά μας;

Αν είναι η δουλειά μας, για να “πληρωθούμε” στο τέλος κάθε μήνα, θα πρέπει:

  • Να μπορούμε να αποδείξουμε τα ωρομίσθια, τον χρόνο εργασίας μας
  • Να μπορούμε να αποδείξουνε την αποτελεσματικότητά μας, ότι ολοκληρώσαμε τις δουλειές που μας ανατέθηκαν με υπευθυνότητα.

Το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον λιγότερο δυνατό χρόνο λέγεται στις επιχειρήσεις, παραγωγικότητα.

Το πρόβλημα και η λύση του

Το πρόβλημα με τους σαφώς καθορισμένος στόχους, είναι πως παράγουν δύο επιλογές, την επιτυχία ή την αποτυχία.

Πως γίνεται να απολαμβάνουμε την κάθε μέρα στη δουλειά μας, πως γίνεται να αντλούμε εργασιακή ικανοποίηση, όταν 50% υπάρχει πιθανότητα… να μην πληρωθούμε;

Στο κομβικό αυτό σημείο, μοιάζει συναντιούνται όλα σημαντικά ερωτήματα, που αν κάνει την αρχή ένα, καταρρέουν όλα μαζί με τη μορφή χιονοστιβάδας:

Ποιός είμαι; (Αυτογνωσία)

Που πάω; (Κατεύθυνση)

Γιατί ξεκίνησα; (Κίνητρο)

Τι πρέπει να κάνω; (Κανόνες που διέπουν τη διαδικασία)

Πότε; (Χρονοδιάγραμμα και ενδιάμεσα ορόσημα)

Πως; (Τρόπος δουλειάς. Σύστημα διεύθυνσης).

Τελικά σε κάθε ηλικία έχουμε την ευκαιρία να εκπαιδευτούμε στην αυτοργάνωση, στην διαμόρφωση της προσωπική μας μεθόδου αποδοτικής εργασίας.

Με αφορμή το διάβασμα, στην sthenosacademy.gr προσφέρουμε την ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη.

Δουλεύουμε μέσω της συμβουλευτικής επιστήμης, στην διαμόρφωση του αποκλειστικού προσωπικού μας αποδοτικού στυλ εργασίας, που συνδιάζει βασικά και απαραίτητα soft skills στην αγορά εργασίας: στρατηγικός σχεδιασμός, project management, time management, επικοινωνία, εργασία υπό πίεση, ομαδική εργασία, ηγεσία, διαμόρφωση οργανωσιακής κουλτούρα, αυτογνωσία, self branding, ενσυναίσθηση

με Σθένος.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για την παραγωγικότητα μέσα από το διάβασμα, σε όποια ηλικία και αν βρίσκεσαι μάθε για το ομαδικό πρόγραμμα

Study GPS

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Να κατακτάς ορόσημα, χαρά μου…

Κοσμίδης Ελευθέριος, sthenosacademy.gr